ARIOSZ

Piac-szegmentáció

Koncepció és termékteszt

Márka-kutatás

Elégedettség és lojalitás

Árazás

Marketing kommunikáció

Panel-kutatás

Kvalitatív megoldások

Próbavásárlás

Online kutatási megoldások

WikiTop


Az Ariosz
a Piackutatók Magyarországi Szövetségének tagszervezete

Adatbányászat

A banki és biztosítási szférában, az infrastrukturális iparágakban, a távközlésben, valamint számos más iparágban is külön adatfelvétel nélkül is nagy mennyiségben állnak a szolgáltatók rendelkezésére az ügyfelek használati szokásait, fogyasztását, szolgáltatás-igénybevételét jellemző adatok.

Ez a körülmény a hagyományos piackutatási módszereken túlmutató elemzési módokat is lehetővé tesz. A vállalati adatvagyonban rejlő információ felhasználásával a termékfejlesztés és az üzleti döntéshozás támogatására is kínálunk megoldásokat, mint például ügyfél-profilok, vagy termék-használati és kiszolgálási csatorna-használati jelleggörbék kialakítása. Ezáltal lehetővé válik például a kiszolgálási csatorna használati módokat \\\"előrejelző\\\" rendszerek felépítésére, ennek révén a hatékonyság növelésére.

A vállalati adatvagyonban rejlő információk kiaknázása az adatok leíró elemzésén túl gyakran igényli az adatok mögöttes struktúrájának, összefüggésrendszerének feltárását is.

Az ilyen elemzések elvégzése speciális szakismereteket igényel, ahol nagy hangsúllyal szerepel a különböző adattárházi megoldások, adatbányászati eszközök ismerete, a nagyméretű adatbázisok kezelésében szerzett jártasság (OLAP, ODBC, SQL).

Adatbányászati tevékenységünk a teljes folyamatot felöleli:

Tipikus esetek:

Informatikai háttér: